Friday, June 5, 2009

..smua tentangkita,,

Hye2..tbe2 rse nk mencoretkan sesuatu pulak mlm ni..td aku tdengar lgu Sheila on seven yg bertajuk “semua tentang kita”.. sebenarnye ble tdengar lgu ni aku btol2 teringatkan zaman persekolahan yg agk lame aku tinggalkan..yg membuatkan aku lg rindu ialah zaman asrama..everything was wonderful n great. After abes skolah bru realized yg sok asrama pon best gak..sgt best..aku mula msok boarding school ni mse fom4 till fom5..skola teknik muadzam shah,jln istana,bdr muadzam shah.pahang. even 2 taun je kt sane, tp byk bende yg aku belajar kt sne..1st,khidupan bdikari..2nd..pentingnye sahabat dlm idop ni..3rd..stay-up smpai kol 3-4 pg juz utk study n mkn megi d blik prep beramai2..waa..sgt syok!

d asrama aku dbgi tugasan sebagai "KB"iaitu.ketua bilik 2 n bendahari kolej..as a leader, aku tpkse mjage ank buah seramai 14 org..mmgla kene jge dak besar..xperlu myusukan dorg..tp dorg smua tu anak dara org woo..evryday pagi2 kene cek wether dorg ade ke x kt blik..n if dorg sakit kte tpaske jd mak dorg..aku pling tkot if ade dak bilik aku yg 'fly'..tp alhamdulillah, spnjg aku mjge dorf selama 1taun..smuanye ok.thanks ye ank2 buahku!aku juga dberi kepercayaan utk menjaga segala duet2 kolej..sbenarnye susah jd bendahari yg pegang duit ni sebab duet 1 kolej yg jumlahnye sgt byk ni membuatkan aku mjdi sorg yg sgt berhati2..pg mne2 pon kene kunci almari..mndi pon kene bwk gak..tp xde sebarang pekara yg tidak diingini tjadi..lupe nk mention yg aku ni dak kolej 6 a.k.a kolej siti khadijah yg menempatkan pelajar2 fom5 shj..so xsusah nk deal ngn dak sme umor ni..

..to be continued..


No comments: