Friday, October 2, 2009

.kuasa ALLAH swt...

30September2009,

tarikh yang xkan aku lupakan sebab pada tarikh itulah..
Sumatera dilanda
gempa bumi dengan 7.9 skala ritcher.ia turut dirasai di semenanjung m'sia atau lebih tepat lagi, Lembah Klang.dan aku dikalangan org yang beruntun sebab dapat merasai gegaraan itu.bukan riak atau sombong,tp bg aku ia pengalaman yg baru untuk aku..



sequence of the incident



sekitar 6ptg


~tekun dok depan laptop, cek mails,fb and read fren's blog, mse tu xtpkir pape.n x expect anything will happed.



6.15ptg

~terasa otak berpusing and sangat pening.sangat2! tros tpkirkan about my body stability because I have low blood pressure. pkir pe yang aku mkn td n cek wheter aku da mkn ke blom.mse ni xpkir pape lg..pastu aku duduk dengan stabil n tutup mata manalah tau mata aku penat sangat ke..tp still pening sgt. pastu stop.



6.28

~sekali lg gegaran itu terasa. tros tengok kipas. tkot2la kipas tu kuat sgt ke.tp cam bese. tibe2 tgk baju kelawar aku yg bru disidai td.. bergoyang2..goyang2...trok sgt.nk kate angin kuat sgt..memang tidakla..sebab aku x rse dingin pon..paastu dengar bunyi derapan kaki yg bising kt luar rumah.tp still xpkir pape..aku xnk bgun sebab tkot takuut pengsan plak..so..dok diam2 je..



6.30

~naz kuar bilik..n ak pon tnyelah if die ade rse gegaaran..and die pon ckp yes!ktorg da stat cuak n mule pkir bnde bukan2..pegang fon.tp still blank nk kol spe..pastu naz sok kol tqa nk tnye if die ade rse gegaran td tu x..n die ckp die x rse pape sebab die kt psar mlm.lol!tp die kate kt umh aku da rmai org turun.
bru aku tau npe dorg turun.padahal ktorg xpkir pon nkturun..

a few minutes later
~tgk tv3,dorg tulis pasal gegaran tu..rupenye ade gempa bumi.tros meremang bulu roma..mse tu sedih n menggigil sgt smpai pucat muke aku..n tros solat Asar sebab td kelam kabut.tp tv3 ckp xde kematian regarding dis case kt Msia.sykur sgt..Alhamdulillah


pastu,

tros post kt Facebook..hee rupenye ade gak yg merasa gegaran td.Huda kt Damansara pon rse..


Alhamdulillah,semuanye selamat. cume magsa kt negara yg terlibat tu makin meningkat.Moga2 mereka tabah dan sabar menghadapi ujian Allah ni..

tp bagi aku, ni pengalaman yg cukup bagos n berguna untuk aku sebab wpun gegaran kt S.alam ni sanngat kecil, tp sangat membuat aku sedar akan kebesaran ALLAH SWT. DIA sangat berkuasa.dengan berkata Kun-fayakun,"Jadi,maka jadilah ia",DIA bisa menghancurkan dunia ini,Subhanallah, sungguh besar kuasamu YA ALLAH.mungkin ade peringatan yg ingin DIA sampaikan kepada kita semua.
Renung-Renungkanlah...



notakaki:kisah ni menjadi peneman aku n naz sepanjang malam bg mengelakkan mengantok sebab esoknye ade test.n dak2 umh aku menyampah sebab cd rosak ni da 57kali diulang.sekian.

hehee



..till then..

No comments: