Monday, April 12, 2010

.its all about money.

DUIT tu memang sangat penting untuk aku sekarang ni..bile da rase wallet tu agak2 kempis,mulalah rasa cam mals je nak cek bpe keping notes 50 dlm tu. dan lebih mengecewakan bila bunyik2 syiling pon makin kurang..

rancangan awalnya memang nk rekodkan every single sens yg kuar dan masuk.tp hanyalah harapan tinggal harapan.adoiyy..
tu semua angan2 bile duit belom ade depan mata..

sekarang ni,dah xtau dah dimana sumbernye,balik kampung jelah kot!

semua ni bermula gara2 lappy kesayangan aku da stat hank2 dan yang paling worssstnye; dvd player itu rosak,dan utk format lappy itu, haruslah di elokkan dahulu playernye..adoi..
kt dvd player tu da abes 170++,


dan bile da dapat gaji yg hampir yang tidak sampai 1K itu, hanyalah shoping yang mampu membuatkan tension itu pergi..ape lagi..seharian di MidV memang menguji iman aku..kt ctu da abes 180++
time tu rse heven gler sebab main grab je smua yg berkenan dengan harapn japg b4 q kt kaunter nk tapis2 mne yg tak patot..tapi itu pon hanyalah harapan..
dahtu ble kuar MIdv tu,punyelah besar plastik nk angkut..nseb baik ade orang tolong.heee


tak cukup dengan itu, orang kdai komputer yg service lappy aku tu pulak tunjukkan satu bende yang menjadi idaman aku lagi since da pkai lappy ini, iaitu External HardDisk. dengan harga 199, aku dengan selambenye kuarkan cash tu untuk dapatkan 400gb SAMSUNG EXTERNAL HARDDISK itu..melayang lagi..tapi takpe,aku memang pkirkan itu perlu sebab aku perlu transferkan segala folder picrure yang mencecah 50gb itu kedalam tempat yang lagi stabil storagenya ...adoi2..


tapi disebalik semua itu, sehari selepas dapat gaji itu,aku teruskan masukkan sedikit wang ke dalam akaun asb aku itu,nseb baik!ade jugaklah simpanan aku..oh ye! duet pt aku yg dpt dlu tu pon still ade..sekarang da lega ckit bile ingat masih ade lagi harta aku..fuhhh!ha..duet tabung pon ade lagi.even dengan syiling pon...tapi nanti kalau tukar..banyak gak tu..yeay!lagilah seronok ni..
dan yang lagi bestnye,,abah dan mak memang sentiasa ada nak membantu anakya ini,,wohohhoho!nikmatnya....*meloncat-loncat*


tapikan,kalau asik pkirkan duet je,memang giler jadinya..asalkan tiap2 hari menabung,smuanya okan ok kot!tiap2 ari aku masokkan seringgit dalam tabung tu tau..kalau agak2 lame sangat x sempat nk masukkan kt ctu, masukkan tros 5 or 10 hinggit. itu cara saya.cara anda bagaimana?*mood iklan disitu*

ni baru anggaran kasar je,tak termasuk lagi makan.makan.makan dan segala yg lain.barang dapur,topup,broadband,aiyooohhh!

notakaki:Sekarang sebok cari balik resit2 tu..kunun2 mahu masok dalam buku.

Kalaulah bleh jadi camni kan bagus,, @.@



No comments: